Biz de bir söz vardır ya hani, söyleyeceği lafı eveleyip, geveleyip dururlar da bir türlü söylemeye çekinirler bazı kimseler.

Onlar için denir ya hani :

“Çıkar ağzındaki baklayı”

Bakla ağızdan çıktı.

Parti kuruyorlarmış.

Hadi bakalım, hayırlı olsun.

Özel’in dediğine göre kuracakları parti bir sol parti olmayacakmış.

Nasıl yani?

Hangi görüşte olacaklarmış?

“Ülkenin tamamını kucaklamayı hedef alan Türkiye ittifakı bir parti “ olacaklarmış.

Vaaayyy!

Yani, merhum hemşerim Turgut Özal’ın kurduğu ANAP gibi olmayı hedefliyorlarmış.

Yani, sağı solu, ilericiyi gericiyi, laik’i mütedeyyini, dinliyi dinsizi hep bir potada toplayacaklarmış, öyle mi?

Ne güzel.

Ama bunu başarabilirler mi?

Olabilirler mi?

Olamazlar.

Neden olamazlar?

Çünkü millet bunların ne olduklarını…

Nereden geldiklerini…

Köklerinin nereye dayandığını…

Hitap ettikleri veya edecekleri kitlenin kimler olduğunu veya olacağını bu millet biliyor.

Görüyor.

Tecrübe etti.

Şimdi CHP’den koparak kavgayla, hakaretle, kırıp dökerek ayrılarak nereden geldiklerini bu millet bilmeyecek mi?

Anlamayacak mı?

Özel’in Kılıçdaroğlu ile kavgalı olarak CHP’den ayrılıp bu partiyi kurduklarını görmeyecek mi?

CHP’de ki gelişen olayların sonucu partiden ayrılanların bu partiyi kurduklarını sağır sultan bile duydu.

Başka duymayan kaldı mı?

Tüm bu gelişmeleri, mahkemelere intikal etmiş olayları…

Savcılık iddianamelerini bu millet duymadı mı?

Bilmiyor mu?

Kısaca, bu millet, kurulan partinin tabanının nereye dayandığını bilmiyor mu?

Bilmeyecek kadar…

Görmeyecek kadar…

Duymayacak kadar siyasete ilgisiz mi?

Yeni bir partinin kurulmuş olduğu belli oldu artık.

Buna rağmen halkı ikilem de bırakarak: “CHP’de kalsak mı gitsek mi?” diye hala kendileri ikilem içindeler.

Adeta bir şarkı da olduğu gibi:

“Gitmek mi zor kalmak mı zor?”

Buna hala karar verememişler ama tüm Türkiye’yi kucaklayacak parti olacaklarmış.

Hadi bakalım.

Göreceğiz.

Daha ilk seçimde sandıkta boğulmasınlar da..

CHP’nin bir adı var.

Ağırlığı var.

Ciddiyeti var.

Şimdi bir, iki tepkiyle başka kulvarlara kaysalarda tabanı kuvvetli olanlar yarın geri gelirler.

Dışarıda kalmazlar.

Dışarıda mutlu olmazlar.

Dışarıda kendilerini sudan çıkmış balık gibi hissederler.

Misafir gibi olurlar.

Girdikleri kapıyı hep aralık bırakırlar ki ne olur ne olmaz olur ki geri gitmeleri gerekirse rahatlıkla çıksınlar kapıdan.

Partilerini yakında açıklayacaklarmış.

Hadi bakalım.

Sayıları yüz yirminin üzerinde olan partilere bir yenisi daha eklenmiş olur.

Mutlak Butlan ile ilk seçimde hadi diyelim ki beş on vekil çıkarırlar

Peki, ya sonra?

Dünün en büyük partisi ANAP’ın hali ortada.

Birşey daha var ki CHP’den ayrılıp gitmeyi içlerine sindiremeyenler de oldukça çok.

Buna göre Siyasi dersin en güzel örneğini görsünler ona göre yola çıksınlar.

Birşey daha var ki en büyük önem arzeden de bu!

Bu ülkede ve dünya demokrasi siyasi tarihi içinde ve hayatında yirmi beş sene silme iktidar olan bir başka isim ve parti var mı?

Recep Tayyip Erdoğan faktörünü asla görmezden gelmeyin …