A Milli Futbol Takımı'nın Paraguay'a 1-0 mağlup olarak Dünya Kupası'na veda etmesinin ardından teknik direktör Vincenzo Montella basın toplantısında konuştu. Büyük hayal kırıklığı yaşadıklarını belirten Montella, oyuncularının mücadelelerinden memnun olduğunu ancak şansın yanlarında olmadığını ifade etti.
"50 YILDA BİR OLACAK ŞEY BİZE İKİ KEZ OLDU"
Karşılaşma sonrası oldukça üzgün olduğu görülen Montella, takımın ortaya koyduğu performansa vurgu yaptı.
İtalyan teknik adam, "Çok üzgünüm. Milletimiz adına büyük beklentiler vardı. Bizim de beklentilerimiz büyüktü. Normalde 50 yılda bir yaşanacak şey bize iki maçta denk geldi. İki maçta 65 şut attık ama sonuç alamadık. Kader bizden yana değildi" dedi.
"NASİPTEN ÖTE YOL YOK"
Futbolcularıyla yaptığı konuşmaya da değinen Montella, oyuncularından başlarını dik tutmalarını istediğini belirtti.
Montella, "Futbolcularımıza kafalarını kaldırmalarını söyledim. Bazen nasipten öte yol olmuyor" ifadelerini kullandı.
"KİMSEYİ SUÇLAYAMAM"
Oyuncularının mücadele gücünden memnun olduğunu dile getiren deneyimli teknik adam, eleştirilerin odağına futbolcuları koymadı.
"Kimse kendini geri çekmedi. Herkes sonuna kadar mücadele etti. Bu yüzden daha da üzgünüm. Oyuncularıma karşı olumsuz bir düşüncem yok" diyen Montella, takımın sahada gereken mücadeleyi verdiğini söyledi.
SANTRFOR ELEŞTİRİLERİNE YANIT
Kadrodaki santrfor tercihleriyle ilgili gelen soruya da cevap veren Montella, mağlubiyetin tek bir oyuncu ya da pozisyon tercihiyle açıklanamayacağını ifade etti.
"Bir santrfor her şeyi değiştirirdi demek kolaya kaçmak olur. Maçın gidişatına göre karar aldım. 65 şut çekmiş bir takımın sorunu sadece forvetle açıklanamaz" dedi.
"DÜNYA KUPASI'NDA HEP OLMALIYIZ"
Montella, Türkiye'nin büyük turnuvalarda daha sık yer alması gerektiğini de vurguladı.
24 yıl sonra Dünya Kupası'na katılmanın bazı oyuncular üzerinde baskı oluşturmuş olabileceğini belirten İtalyan çalıştırıcı, "Bu turnuvalarda sürekli yer almalıyız. Milli takımın bu alışkanlığı kazanması gerekiyor. Genç oyuncularımızla bir yapı oluşturuyoruz ve gelecekte daha güçlü olacağız" değerlendirmesinde bulundu.





