Afrika bitti.
Kuzey Afrika bitti.
Balkanlar bitti.
Kafkaslar bitti.
Kırım bitti.
Arap yarımadası bitti.
Akdeniz, Ege denizi, Karadeniz elden gitti.
Adalar elden çıktı, sahiplenildi.
Her taraf barbar ve sömürgeci batının eline geçti.
Onlarda yüz elli yıldır buraların altını üstüne getiriyorlar.
Katliam yapıyorlar, soykırım uyguluyorlar.
Sömürüyorlar.
Önce dost görünüp sonra yardım yapmak maksadı ile içeriye giriyor sonra orasının altını üstüne getiriyor kin ve husumet tohumları ekip kardeşi kardeşe kırdırıyorlar.
Devletlerin, kavimlerin, milletlerin kanını emiyor, savaş açıyor, işgal ediyor, topraklarına el koyuyorlar.
Osmanlı dönemlerinde Kafkaslarda, Balkanlarda, Ortadoğu’da, Afrika içlerinde ve Kuzey Afrika’da huzur, güven, kardeşlik vardı.
Osmanlı gitti insanlık bitti.
El koymadıkları, darbe yapıp yönetmedikleri pek az yer kaldı.
Asya’dan Avrupa’ya, Arjantin’den Brezilya’ya, Afrika’dan Avustralya’ya dek dünyanın her yerinde at koşturuyorlar.
Diledikleri gibi her vahşeti uyguluyorlar.
Karşı koyanları yok ediyorlar.
Köleleştiriyor, sömürüyor, sürgün ediyor perişan edip eziyorlar.
Osmanlı gitti saygınlık bitti.
Devlet otoritesi bitti.
Düzen, nizam, insan hakları, hak, hukuk, adalet bitti.
Vahşet başladı.
Ayrımcılık başladı.
Kendilerinden olmayanları dışlama başladı.
Yada kendilerine uymayanları öldürme başladı.
Acıma yok.
Farklı kültürlere farklı yaşamlara hoşgörü yok.
Müsamaha yok.
Merhamet yok.
Özellikle Müslümanlara asla vicdanlı olma yok.
Osmanlı gitti dünyanın tadı kaçtı.